De foto onderstreept het feit dat de dames tijdens het boodschappen-doen de wijnen inkopen. Die goedkope dus. Mannen zijn verspillers en kopen die ene dure fles van het jaar.
De wijndrinkende consument beschouwt zichzelf vooral als een genieter. Dat blijkt uit marktonderzoek door Trendbox in opdracht van het Productschap Wijn. Ook neemt de liefde voor wijnen steeds meer toe in Nederland. In 1998 zag 32% van de consumenten zichzelf nog als een wijnliefhebber. Dat is nu toegenomen naar 47%. Jong volwassenen beschouwen zichzelf eerder als gangmakers als het gaat om het drinken van wijn. Zij zien het drinken van wijn vooral als een sociale bezigheid. Gezelligheid en vrolijkheid zijn hier onlosmakelijk aan verbonden.
Naast het feit dat wijn populairder wordt neemt ook de kennis over wijnen toen. 56% van de consumenten vergaart wijnkennis via wijnproeverijen, 32% via wijnevenementen en 24% door een wijncursus te volgen. Ook vrienden en kennissen zijn een informatiebron voor de consument. De behoefte aan wijnkennis is met 30% toegenomen.
De wijn koopt de consument via diverse kanalen. 90% drinkt wijn in het restaurant, 56% op het terras en 44% in het café. Voor thuisgebruik koopt 10% wijn via het internet. Op die manier hoopt men wijnen te ontdekken die niet in de winkel te koop zijn. Net als op de winkelvloer kopen consumenten eerder een wijn als deze in de aanbieding is. In de horeca kiest 79% voor de huiswijn.
Bron: Slijtersvakblad - p. 8 met dank aan MKB-net
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
En nogmaals vraag ik me af waar die cijfers vandaan komen. Netzoals ik niet geloof dat de helft van de Nederlanders uitsluitend wijn bij de Lidl koopt, geloof ik niet dat een kwart van de Nederlandse consumenten een wijncursus volgt (al was het maar omdat die twee zogenoemde feiten nogal met elkaar in tegenspraak zijn).
Dus: wie is "de consument"?
En wat moet dat seksistische plaatje daarbij? Vrouwen met te weinig kleding aan kopen goedkope wijnen? Is dat de boodschap?
Mis, Lizet !
Die dame maakt haar keus uit kistjes Grand Cru !
En de ondeugende schoonheid van de vrouw is als een fles mooie wijn: wees dankbaar dat je er naar mag kijken en nog meer dat je er van mag genieten.
Dat is het voordeel van katholieke zuiden tov het protestante noorden: wij zondigen met verve, en knielen daarna schuldig & ootmoedig in de biechtstoel en horen "Ego te absolvo” en kunnen met een schoone lei weer herstarten...
De ouden wisten het het al lang : Wein, Weib und Gesang !
Laat ons dus de geneugten des levens niet aan ons voorbij gaan...
Ailko..!!
Ik kreeg voor een kleine vriendendienst deze wijn, maar vind er niet zo veel over terug… Kun jij er iets over zeggen ?
Opmerking mag je ook sturen naar hier
onderste link werkt niet, dus: marieke_van_vlaanderen@live.nl
@Lizet, niets geen sexistisch gedoe, gewoon een ode aan de vrouw. Immers zij zorgt ervoor dat er ook wijn in huis is! ca.80% van de wijninkopen worden gedaan bij de supermarkten ....door de vrouw.