Binnen de campagne is een grote rol weggelegd voor de dialoog met consumenten, die vorm krijgt met interactieve elementen, meldt McDonald’s.
Algemeen directeur Jo Sempels zal zelf regelmatig een redactionele bijdrage leveren aan de weblog. De eerste posting is van zijn hand. Na de zomer
Naast de website omvat de campagne een tv-commercial en een online-campagne. De campagne speelt in op de onwetendheid van consumenten, stelt McDonald’s. Uit onderzoek blijkt dat tweederde van de gasten van McDonald’s niet weet dat de burgers van McDonald’s uit honderd procent rundvlees bestaan.
bron: missethoreca
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Een burger van de Mac smaakt, ruikt, voelt en ziet er niet uit als rundvlees. Het verbaast me dat 1/3 het wel weet, komt dat soms omdat het multiple choice vragen waren? (gokken)
De uitspraak van Robert Kranenborg na een proeverij van diverse hamburgers (over de Mac burger) vond ik typerend: "Het is niet eenvoudig om het vlees zo smakeloos en taai te kunnen maken. Daar hebben ze écht lang op gestudeerd. Er is geen smaak, zo kan niemand zeggen dat het wel of niet lekker smaakt"
Nog even een wat oudere link over een onderzoek naar de samenstelling van hamburgers http://www.tissuepathology.typepad.com/files/prayson_anndiagpath_dec2008.pdf.
Miljoenen mensen vinden de hamburgers van McDonald's wel degelijk lekker. Ik denk niet dat het bedrijf Robert Kranenborg heeft uitgenodigd om de smaak te testen. Waarschijnlijk gebruiken ze wel smaakpanels van mensen uit de doelgroep. Zo kun je ook Jaap van Zweden de hits van Frans Bauer laten beoordelen. Je krijgt er ook vanalles omheen, de hamburger wordt niet kaal geserveerd.
McDonald's is al jaren heel erg MVO aan het doen. Er zijn nog niet veel grote bedrijven met zo'n bedrijfsweblog.
Fastfoodketens maken groene kleuterstapjes.
Een goed feitelijk onderbouwd artikel in de volkskrant
http://www.volkskrant.nl/economie/article1171791.ece/Fastfoodketens_maken_groene_k
leuterstapjes
"Het rundvlees in de Nederlandse McDonald’s-restaurants is slechts voor 20 procent afkomstig van puur vleesvee, en voor ongeveer 80 procent van ‘uitgemolken’ melkkoeien. Dat is goedkoper en de kwaliteit is goed genoeg"
Dat verklaart wellicht de uitkomst van de proeverij.
Het MVO beleid van Mc Donalds is on line mooi om te zien. Maar of het ook in de praktijk stand houdt valt nog te bezien.
@Sander, de Volkskrant zegt:
"Maken deze acties fastfoodrestaurants duurzaam? Nee. Maar er zijn wel degelijk stappen gezet. Consumentendruk kan dit proces versnellen. Als je per se bij een fastfoodrestaurant wilt eten, lijkt McDonald’s de minst slechte keuze. Maar wie het milieu echt aan het hart gaat, kan beter thuis een biologische (vega)burger bakken. "
Dat komt wel heel duidelijk uit een vooringenomen hoek. Je moet dus volgens de Volkskrant thuis tofuburgers te flippen om McDonald's te dwingen om biologisch en liefst vegetarisch te gaan serveren..????? De werkelijkheid is dat McDonald's best aardige stappen heeft gezet, geen kleuterstapjes. Staat ook wel schoorvoetend in dat artikel. De titel is fout gekozen.
Uitgemolken melkvee is niet per se taai smakend vlees, lijkt mij, zeker niet als je er hamburgers van maakt. Het komt denk ik eerder door de behandeling door niet al te lang geschoolde medewerkers, de reden waarom McDonald's niet al te duur is.
KFC heeft meen ik ook al een dierenwelzijnsbeleid voor zijn kippetjes.