- Erve Elferman (Harry Boomkamp, die beslist op TV moet omdat hij wel overtuigend kan uitleggen wat een Nederlands streekproduct is) met de Terrien van tong van het Dinkellandrund met pruim, walnoot en tomaat
- Geitenboerderij De Groote Stroe (Magda Scholte) met de Stroese Dame (licht belegen rauwmelkse harde geitenkaas, biologisch)
- De Molkerei (Els Hartog) met zachte Friese geitenkaas in olie.
- Westpolder Zuivel (fam. Van Tilburg), biologische volle kwark ('du blanc' op z'n Frans) uit het Noord-Oosten van Groningen
- Knijpfruit (Volsmaakt) met de variant Framboos van Raspberry Max
De proeverij kreeg ook aandacht van RTV Noord. Op ongeveer 16 minuten hoor je Annelies van Tilburg en haar Noord-Groningse kwark, die ik karakter vond hebben naast z'n lekkere volle romigheid. Eindelijk variatie in die productcategorie.
Voor een volksoordeel is #smaakNL vandaag in Maastricht, 1 november in Amsterdam en op 2 november in Den Haag. Hier vind je waar precies.
Untitled from dickfoodlognl on Vimeo.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Wat gaaf om te zien dat iemand proeft van onze paprikajam en dan ook zegt dat ze het zou kopen. Dat vindt ik persoonlijk een megacompliment. Het viel me op dat het proeven heel serieus werd genomen dat is natuurlijk super want dat brengt tevens serieus commentaar en daar kunnen wij dan weer iets mee.
*voorheen nickname hans ;-)*
Jammer , jammer...... was in stad op die dag en dan loop je dit mis op 6 km , balen...
Belachelijke bureaucratie natuurlijk in Groningen .
@ Dick, hopelijk zal dit veranderen met dit nieuwe kabinet landelijk en op provinciaal en gemeentelijk op termijn ..... ;-)
Verdorie, zitten de kleinkinderen juist bij mij. Gemist dus;-)
Voor de Wesr-polderzuivel niet erg, te koop ahw naast de deur.
Ook het Dagblad van het Noorden maakte een gefilmde impressie.
Wat gaaf, dat de proeverij tot aankopen leidt! Ik was erbij, in Haren en in Arnhem. En in beide plaatsen moesten we proevers teleurstellen: nee, dit is de proeverij, u kunt het hier écht niet kopen... En dat wordt dus voor veel deelnemers direct ook een fraaie uitdaging: ervoor zorgen dat 'de consument' überhaupt kan ontdekken dat je bestaat en waar al dat lekkers te koop is!