![image](/images/uploads/Food_Week.jpg)
Eetbare champagnebloemen
De afgelopen maanden zijn bij Phaff Export Marketing tientallen inschrijvingen voor een wildcard binnen gekomen. Door een deskundige jury zijn uiteindelijk vijftien bedrijven geselecteerd voor een wildcard. Deze bedrijven zijn afkomstig uit tien verschillende landen. Naast de eerder genoemde producten uit Jordanië, Frankrijk en Marokko kunnen bezoekers op Food World onder meer kennismaken met Australische champagnebloemen en kruiden. Uit de Verenigde Staten worden clams geïmporteerd en onze Belgische buren laten de Nederlander kennis maken met een nieuw alcoholische vlierbessendrank. Letland is breed vertegenwoordigd met vier verschillende bedrijven, waar men kennis kan maken met diverse Letse noviteiten zoals verschillende soorten zuurdesem brood, speciaal gerookte kip, kwark/kaasblokje met een laagje chocolade en een kruidenbitter. Een exotische noviteit van eigen bodem zijn producten van olijfbladextracten.
Kooktheater
Het hart van Food World is het Kooktheater, waar praktisch alle producten bereid worden. Het is de bedoeling dat de bezoeker al proevend kennis maakt met de innovatieve producten op Food World. In een open keuken kunnen bezoekers via een speciale spiegelconstructie stap voor stap volgen hoe een kok de producten worden bereid. Na de bereiding kunnen de producten geproefd worden.
Food World is een onderdeel van de beurs ROKA,die plaatsvindt tijdens de Food Week. Tijdens de Food Week vinden de volgende beurzen plaats: ROKA, VERS en Slavakto. De Food Week vindt plaats van maandag 26 t/m woensdag 28 maart 2007.
bron: culinairnet
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook